De dag van aankomst - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bert Linssen - WaarBenJij.nu De dag van aankomst - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bert Linssen - WaarBenJij.nu

De dag van aankomst

Blijf op de hoogte en volg Bert

31 Oktober 2012 | China, Sjanghai

Vandaag ben ik aangekomen in Shanghai na een 10,5 uur durende vliegreis. Ik had erg met mijn plaats in het vliegtuig, doordat ik relatief laat incheckte verwacht ik dat ik een plaats met extra beenruimte gekregen heb. Ook het eten tijdens deze vlucht was nog net niet om over naar huis te schrijven. Ook de persoonlijke mediaplayer met 20 films om te kijken zorgde ervoor dat de reis zo voorbij was!

Aangekomen in Shanghai werd ik ontvangen door een van de medewerkers van het bureau, hij heeft mij naar het appartement gebracht waar ik woon. Het is een erg ruim appartement met een woongedeelte en badkamer die ik met twee anderen deel, ieder heeft zijn eigen slaapkamer.

Na het bezichtigen van het appartement en het droppen van mijn bagage ben ik op bezoek gegaan bij het bureau. Dit zag er echt geweldig uit van binnen, mooie werkplekken en een erg moderne uitstraling.

Na een korte tour door het bedrijf zijn we gelijk doorgegaan naar een lunchplek om samen met enkele collega's, waaronder een Amerikaan, een Spanjaard, een Ier en een Italiaan, te lunchen. In China is het gebruikelijk om buiten de deur te gaan lunchen. Dit bevalt wel, gezellig met z'n allen aan een tafel zitten waar verschillende gerechten op geserveerd worden.

Het verorberen van eten in China vergt wel enigzins vakmanschap. Ik kreeg een setje chopsticks voorgeschoteld waar ik me mee moest redden. In het begin was dit wel een uitdaging, maar ik heb het idee dat het mij wel lukt om deze vaardigheid meester te maken.

Het eten is erg goedkoop, we hadden een hoop verschillende kommetjes met allerlei gerechten besteld inclusief een aantal drankjes. Per persoon waren we 30RMB(€3.70) kwijt!

Shanghai is echt een megastad, zo ver je kunt kijken zie je overal gebouwen en/of bedrijvigheid. Elke cm2 van de stad is wel door iemand in gebruik genomen.

Het grote contrast tussen de verschillende bebouwingen en gebruiksvormen is een erg interessant schouwspel om te bekijken. Een voorbeeld hiervan bevindt zich direct voor mijn appartement. Hier staat een klein sloppenwijkje dat direct grenst aan een (semi)wolkenkrabber waar ze in nederland U tegen zouden zeggen.

Vanavond lekker uit eten met mijn huisgenoten, op tijd naar bed en morgen beginnen met werken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Bert

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1070
Totaal aantal bezoekers 3336

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 24 Januari 2012

Werken in Shanghai

Landen bezocht: